ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Smith, John f. 5.6.1851 Boetberg  (läst 782 gånger)

2016-02-26, 09:28
läst 782 gånger

Utloggad Erkki Hjelt

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 11
  • Senast inloggad: 2019-08-29, 08:14
    • Visa profil
Allt vad John Smith's ättlingar i USA vet är här i rubriken, plus att John Smith avgick under de första åren av 1880-talet. Boetberg hittar jag inte i Sverige. Jag har också gissat på Beateberg utan lycka. Det är möjligt, att han har arbetat som smed kanske i ett bruk. Därför har jag också sökt honom i några socken i Bergslagen. Särskilt har jag haft ögonen öppna till gårdsnamnen såsom tex. Boet Berg.  
 
Om jag bara hittar födelseställe, så hittar jag hela släkten!
 
Hälsningar
Erkki från Helsingfors
Erkki Hjelt
Helsingfors

2016-02-26, 19:33
Svar #1

Utloggad Monica E Nilsson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 913
  • Senast inloggad: 2021-11-11, 13:27
    • Visa profil
Hejsan Erkki!
 
Jag har sett ditt inlägg, som du gjorde sommaren 2015. Där finns det också en del information.
 
Har även sett att det är flera träd upplagda i ancestry. Jag har även hittat många av källorna
via ancestry.se.
 
En sak som förbryllar mig är att i folkräkningen 1900 är han född i jan 1851. Så man ska nog inte vara
för säker på att det är 5 juni, 1851. I alla träden nämns att han reser till USA mellan 1874-1879.
 
Har kollat lite in Sverige angående födelsen, men jag hittar ingenting, som stämmer. Namnet som nämns Boetberg,
hittar inte någonting.
 
Parets 2:dra barn heter Garfield, kan hans far heta Gustav?
 
Hittar inte någon som har källan för vigseln med trädet, men alla nämner den. Letar via ancestry och familysearch men hittar ingenting
 
Anhöriga måste veta mera, anser jag.
 
Hälsningar Monica Nilsson

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna