ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Svenskar i Oregon  (läst 1068 gånger)

2009-03-06, 19:12
läst 1068 gånger

Ingrid Wikberg

Författaren Lars Nordström som bor i Oregon har även skrivit en hel del om emigranter från Sverige.  
Hans senaste bok - som han är redaktör för heter Swedish Oregon och kom ut i Oregon hösten 2008.  
 
Nu introduceras boken i Sverige.En bok som redovisar emigranthistoria och svenskarnas betydelse för Oregon.  
Jag köpte boken direkt från USA och kan rekommendera den till alla som är intresserad och mera nyfiken på historia som nu finns samlad.
 
Lars Nordström kommer nu under mars månad att besöka olika platser i Sverige och prata om Swedish Oregon  
och här kan du läsa om programmet http://blaafaagel.blogspot.com/2009/03/om-svenskarna-i-oregon.html
 
Den som är intresserad kan läsa inbjudan - öppen för alla: Releasefest
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Meddelandet ändrat av inkan den 06 mars, 2009)

2009-03-07, 17:23
Svar #1

Utloggad Mats Ahlgren

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4736
  • Senast inloggad: 2023-12-03, 17:58
    • Visa profil
Hur köpa boken i Sverige?

2009-03-08, 08:58
Svar #2

Utloggad Karin Ekeroth

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 674
  • Senast inloggad: 2012-01-29, 22:10
    • Visa profil
Tror du inte att du kan kontakta bokhandeln där releasefesten hålls och be dem skicka dig en bok och att du på vanligt sätt ordnar betalning för bok plus porto?
 
Det låter som en intressant bok. Oregon är en stat man mer sällan kommer i kontakt med. Staten firar 150 år som delstat i år och ligger alldeles söder om Washington och norr om California. Säkert lockande för svenskar. När man flyttat på ursprungsbefolkningen fanns mycket gratis land att få för vita nybyggare.

2009-03-08, 11:34
Svar #3

Ingrid Wikberg

Hej Mats:  
Kanske kan bokhandeln S:t Pauls bok och pappershandel svara - den har nog egen internetsida. (sök på namnet) Annars kan du kontakta Lars Nordström via mail och fråga. Se hans sida  http://larsnordstrom.com/larsnordstrom/index.htm  
Jag vill inte lägga ut Lars' e-mailadress här.
Vill du ha den v.g kontakta mig via min e-mail som du hittar på mina uppgifter under namnet (det blå)
 
Inkan

2009-03-08, 12:15
Svar #4

Utloggad Bo Nordenfors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5383
  • Senast inloggad: 2024-03-27, 14:38
    • Visa profil
Den framgår av hemsidan.

2009-03-08, 22:40
Svar #5

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Om någon absolut vill ha denna bok och inte kan ta sig till Stockholm eller Växjö, så skicka ett mail till mig så ska jag se vad jag kan göra. Lars kommer ju till oss i Kalmar den 18 mars.  
På hemsidan kostar boken $ 25.50, med fri frakt i USA. Du får nog räkna med att betala cirka 250 kronor.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna