ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johnson, Emily f1868 Sverige - Gift Maine 1895  (läst 894 gånger)

2012-10-27, 20:50
läst 894 gånger

Utloggad Marie Bacchus

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 9
  • Senast inloggad: 2018-02-08, 21:06
    • Visa profil
    • www.thebacchus.eu
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med en upplysning från CDn Emigranten. Det gäller en kvinna som invandrade till USA 1890/91. Hon gifte sig där med en släkting till mig. Eftesom jag har utrett deras liv i USA så blir jag så intresserad av att ta reda på varifrån hon kom i Sverige.
 
Hon hette Emily Johnson alltså hette hon egentligen  Emily eller Emma Johansson, född 1868-02-28. Av hennes dödsattest vet jag att hennes far hette Magnus Johansson och hennes mor Johannah, möjligen Magnusson. Hon gifte sig med August Andersson i Monson Maine 1895, det har jag belagt. Det verkar som att de kom över ganska samtidigt. Hans förfäder har jag koll på.
 
Jag vore mycket tacksam för hjälp.
 
Marie Bacchus

2012-10-27, 22:02
Svar #1

Utloggad Moderator USA

  • Moderator *****
  • Antal inlägg: 1328
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Tråden skapad för post placerad under CD Emigranten handhavande som inte är avsedd för efterlysningar.
Rubrik bygger på uppgifter i posten.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna