ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Inga barn på min pappas personakt?  (läst 1443 gånger)

2009-07-07, 15:37
läst 1443 gånger

Utloggad Katarina Engström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 143
  • Senast inloggad: 2021-02-26, 16:55
    • Visa profil
Har nyligen börjat släktforska och kommit en bra bit på min farmors och farfars sida. Min pappa dog 2005 och av ren nyfikenhet beställde jag hans personakt ifrån länsarkivet.
Anledning till detta var att jag ville veta var han hade bott och om det stämde med vad han hade berättat (tyvärr levde han lite i sin fantasivärld och kunde berätta det mest konstiga saker om hans uppväxt troligen för att han som dom skrev förr var begiven för starka drycker.  
 
När jag fick personakten fanns inte jag och min syster med under barn. Det var tomt. Personakten täckte tiden 1948-1988 och alla övriga uppgifter stämde, föräldrar, giftermål etc.
Min syster och jag är födda -62 och -64 och under den tiden har han bott på samma ställe tillsammans med min mamma.  
 
Är det vanligt att barn saknas i personakterna under senare tid. Det kändes lite konstigt men jag betvivlar inte att han är min pappa, tror jag
 
.
 
Mvh Katarina

2009-07-07, 23:17
Svar #1

Utloggad Kristina Gunnarsdotter

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6194
  • Senast inloggad: 2024-03-21, 11:59
    • Visa profil
Har du kollat om din pappa är införd på din egen personakt?

2009-07-08, 14:25
Svar #2

Utloggad Katarina Engström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 143
  • Senast inloggad: 2021-02-26, 16:55
    • Visa profil
Hej Kristina!
Jag förstår vad du är ute efter. Jag har inte kollat upp min personakt men jag ska göra det för jag bor precis vid skatteverket. Vid bouppteckningen efter honom hade ju begravningsbyrån tagit fram alla uppgifter om oss (min syster o mej) så någonstans måste det finnas papper på att han har barn.  
 
Men som sagt jag ska kolla. Spännande....  
 
Återkommer.
 
Tack för ditt svar
Mvh Katarina

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna