ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Elin Svensdotter från Askjum i Malma  (läst 612 gånger)

2009-07-19, 18:45
läst 612 gånger

Utloggad Hans Söderlund

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 234
  • Senast inloggad: 2018-06-15, 19:05
    • Visa profil
Jag kommer inte längre men hoppas på hjälp.
Jag söker uppgifter om en Elin Svensdotter som enligt Hfl är född i Askjum Malma 1800.
I hfl för Malma år 1835-44 AI:2 sidan 11 där finns hon som gift och födelseår är 1800. Elin är gift med Eric Andersson född 1793-Dec-01. Hon återfinns inte i födelseboken för Malma med de föräldrar som dödboken uppger. Jag har sökt i födelseboken från 1791-1805 men ingen trolig Elin finns där. Elins fader bör ju heta Sven. I dödboken för Malma C:3 sidan 237 för Elin heter föräldrarna Sven Olsson och Maja Larsdotter.Jag har sökt i alla Hfl AI:2 till AI:4 sida för sida utan att hitta hennes föräldrar där. Döboken anger 24-November-1846 som dödsår som stämmer med övrigt i Hfl.  
 
Hälsningar
Hans.

2009-07-19, 20:38
Svar #1

Utloggad Per Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1369
  • Senast inloggad: 2024-04-16, 09:07
    • Visa profil
Om det är uppgifter bakåt i tiden du söker är mitt tips är att du går bakåt i husförhörslängderna. Alltså för att se när hon först dyker upp där. Och förståss vigseln med Eric Andersson, där bör det framgå var hon är bosatt vid den tidpunkten.  
 
//Peppe

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna