ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hitta rätt fader  (läst 765 gånger)

2005-07-02, 20:47
läst 765 gånger

Utloggad Carin Weiler

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 91
  • Senast inloggad: 2012-04-26, 12:46
    • Visa profil
Hur gör jag vem är Ola Jönsson.
 
Hej alla. Jag har ett för mej knivit problem.I Öfraby,Nedraby Allevadstorp NO:5.Bodde Ingar Hansdotter från Norra Wallösa,där blev hon gravid. Hon uppger inte fadern,men Hans som senare föddes, kallades Hans Olsson. Ingar har ingen Olsson i släkten.
Allevadstorp NO:5 ägs av 2 män.Ola Jönsson och Lambert Larsson.Min fråga är hur får jag veta vem Ola Jönsson är.Han bor inte i huset vid denna tid,
Det gör Lambert Larsson, det står att 1/4 är Olas.
Hur kan jag söka Ola som Ägare av Huset
             
                Vem kan hjälpa mej. Carin Weiler.

2009-08-27, 07:05
Svar #1

Utloggad Rigmor Andersson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1722
  • Senast inloggad: 2021-02-25, 11:27
    • Visa profil
Hej 1924-07-27 föds en Erna Madien Mariana i Jukkasjärvi.Med fader Johan Alex (Alexander)Jansson född 1900-08-03 från Boden.kan inte hitta denne man någonstans men har en tänkbar kandidat men födelsedatumet stämme ej Jansson, Johan Alexander Född 25/2 1900 i Maria Magdalena (Stockholms stad, Uppland)Hur gör jag för att kolla om jag hittat rätt man.Tacksam för alla tips.
Mvh Rigmor

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna