ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Finns i Inflyttad men ej i Utflyttad eller Födda  (läst 667 gånger)

2001-10-22, 15:08
läst 667 gånger

Berith Andersson

Detta barn har jag under många år sökt efter. Nu behöver jag all hjälp och tips jag kan få. Mamman flyttade från Uppsala 1861-12-04. Hon är inflytad till Maria förs. 1861-12-31, då finns det en dotter med henne vid namn Maria född 1861-09-05 Dottern finns med också 1862 i mantalslängden för Maria förs. Enligt de slutsatser jag drar av barnets födelsedata skulle dottern Maria vara född i Uppsala. Men hon finns inte med där, ej heller i Maria förs. ej heller i moderns hemförsamling Västervik. Dottern försvinner här och 1862-11-19 när modern flyttar till Nicolai förs. är hon borta. Kan någon hjälpa mej att gå vidare.  
MVH Berith

2002-08-08, 16:22
Svar #1

Stefan L.

Hej Berith!
Visserligen är jag ingen expert, men jag tror att dottern försvann pga olika omständigheter. Om jag får komma med ett par teorier.
1) Någon av prästerna har på nåt vis uteblivet Marias födelse samt om modern har missat att meddela någon av prästerna.
2) Om ungen är utomäktenskaplig och modern har försökt bli av med ungen, lyckas med det och sedan flytt.
Det går nog inte fråga om det muntligt för samtliga vederbörande har avlidigt för längesen.
MVH
Stefan Lundgren

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna