ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Okända föräldrar i Färnebo  (läst 659 gånger)

2005-12-05, 21:35
läst 659 gånger

Rigmor Andersson

Hej!
Undrar om någon kan ge mig tips jag har 2 barn Maja född 1799 och Olof född 1800. Försra gången jag hittar dom är i ett hushörhör mellan 1812-1816 i Långbanshyttan Färnebo som barn till Olof Bruse född 1768.Där finns även en piga Anna Persdotter född 1783 i Gåsborn.Anna följer först olof 1868 fran till 1836 sedan finns hon ett tag som inhyses piga hos Olof 1800.Maja kan jag inte hitta vidare Olof 1800 kan jag följa.Ingen av barnen kan jag hitta i födelseböcker.Olof 1800 har namnet Bruse När olof 1768 dör 1838 har han inga bröstarvingar i Bouppteckningen men Olof 1800 uppger boet.Anna dör 1864 och som rotehjon och efter henne finns ingen bouppteckning.Hur bär jag mig åt för att hitta rätt föräldrar och även Maja.Kan någon ge mig tips.
Mvh Rigmor

2006-03-22, 15:00
Svar #1

Utloggad Kerstin Abrahamsson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 54
  • Senast inloggad: 2009-08-12, 22:35
    • Visa profil
    • www.manait.com
Hej Rigmor,
 
Det beror lite på var du bor. Om du bor i närheten av Göteborg eller Karlstad kan du gå på landsarkivet respektive Värmlandsarkiv. De har renskrivna register och släktnamns register för Värmland. Bruse är ju ett släktnamn. Sök i Register sök här på Rötter på tex Färnebo eller Filipstad så ser du vad som finns. Jag kollade i registren härom veckan och hittade en hel del.  
 
/Kerstin

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna