ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Straffånge  (läst 879 gånger)

2009-12-16, 18:00
läst 879 gånger

Utloggad Kent Sundin

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: 2023-11-16, 09:59
    • Visa profil
Hej!
Var kan jag hitta uppgifter om en person som enligt uppgift frigavs från Tjurkö 1889?
Jag hittar honom inte i SVARS register över frigivna straffarbetsfångar.
 
Det jag är intresserad av är alltså hans brott och när han påbörjade straffet.

2009-12-16, 19:14
Svar #1

Utloggad Jöran Johansson

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 620
  • Senast inloggad: 2016-11-08, 16:57
    • Visa profil
    • www.banvakt.se
Jag kan kolla i Polisunderrättelser om du mejlar hans namn och födelsetid.
Hälsningar
Jöran Johansson
jor.jo snabel-a telia.com

2010-08-06, 18:54
Svar #2

Patrik Ingemansson

Jag har en släkting som enligt inflyttningslängden kom tillbaka till födelseorten 1848 efter att ha varit arbetsfånge i Malmö. Då jag inte kan söka personer på SVAR före 1876 så måste jag väl kontakta landsarkivet, i detta fall Lund? Tyvärr hittar jag inte personen i husförhörslängden när han åkte till Malmö pga otydlig skrift av prästen.
 
Har någon erfarenhet av att beställa information från landsarkivet? Räcker det med att maila över de uppgifter jag har och be dem skicka en kopia?

2010-08-07, 10:16
Svar #3

Utloggad Stig Karlsson

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 310
  • Senast inloggad: 2020-06-04, 16:05
    • Visa profil
Patrik
Arkiv Digital har en del material från Malmö läns och Central fängele bl.fotografirullor,fångrullor och husförhörslängder,kanske kunde du prova där ?  
hälsn.Stig

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna