ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Finansiering  (läst 508 gånger)

2012-02-29, 09:38
läst 508 gånger

Utloggad Anders Hedman

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 40
  • Senast inloggad: 2024-04-13, 11:21
    • Visa profil
Jag har ett problem av typen att en äldre närstående person (min far) sitter på stora kunskaper om släkten, kunskaper av både anekdotisk och faktisk karaktär. Dessutom har vi högvis av fotografier och brev från flera generationer bakåt. Min är ovärderlig för att kunna identifiera och berätta om det materialet. Men själv är han inte den typen som tar tag i något sådant. Dessutom är han sjuklig och tänker stundtals inte lika redligt som förr.
 
Själv är jag enda barnet och den enda släkting som är intresserad av att dokumentera min fars kunskaper -och det börjar bli bråttom om inte kunskaperna ska gå helt förlorade. Jag är heltidsarbetande småbarnsförälder med långt till jobbet. Och dessutom har min familj nyligen tagit över min fars villa, som kräver mycket arbete på fritiden för att kunna bebos. Kort sagt: Jag har helt enkelt inte tid eller möjlighet att ta till vara och dokumentera min fars kunskaper. Jag undrar därför om någon vet om det finns stipendier, fonder eller annat man kan söka för att kunna köpa sig tid till att ägna sig åt släktforskning av denna typ.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna