ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hur kommer jag vidare?  (läst 724 gånger)

2013-11-25, 13:47
läst 724 gånger

Utloggad Pia Ödell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2013-11-25, 13:47
    • Visa profil
Hej!
 
Jag letar efter min gammelfarmors syster som åkte till Amerika 1923. Jag vet vad hon hette, när hon var född, hennes föräldrar och så vidare. Jag har passagerarlista från ancestry men i New York tar det stopp. Hur kommer jag vidare? Jag vill ju gärna veta vad som hände med henne och om jag har släkt i USA. Kommer inte vidare på Ancestry heller...
 
Tack på förhand,  
 
Pia

2013-11-25, 14:31
Svar #1

Utloggad Elisabeth Thorsell

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 9209
  • Senast inloggad: 2023-05-27, 17:48
    • Visa profil
    • www.etgenealogy.se
Det underlättar ju om du anger hennes namn, födelsedatum och ort, och varifrån hon utvandrade. Sen kan du söka i t.ex. 1930 års Folkräkning (census), som finns både på Ancestry och FamilySearch.org (gratis).

2016-02-14, 18:09
Svar #2

Utloggad Per Lundgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 247
  • Senast inloggad: 2023-02-15, 17:32
    • Visa profil
Hej!
 
 
Jag har hittat en uppgift ur det dela Gardiska arkivet om döda eller sårade Drabanter från slaget vid Narven. Torde vara slaget vid Narva. Där har jag funnit en drabant Fredr.  Mobach som blivit blesserad uti armen och sidan. Jag hittar inga uppgifter.
 
Kan någon ge mig tips. Tidigare har jag försökt med Genline och nu Arkiv Digtal och SVAR att hitta uppgifter om Drabanterna.
 
mvh
 
Per Lundgren

2016-02-14, 19:46
Svar #3

Paul Bergström

Du kan ju testa Arméns Pensionskassa som AD har filmat. Den finns register från 1720 (tror jag) så har du tur finns han med där som pensionär och då kanske du kan fiska upp honom.
 
/Paul

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna