ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Landegren, Erik från Dalsland  (läst 598 gånger)

2007-01-01, 21:27
läst 598 gånger

Utloggad Bertil Landegren

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 18
  • Senast inloggad: 2020-01-28, 12:12
    • Visa profil
Denna diskussion har jag haft först på Katarina församling I Stockholm och sedan överflyttad till spårlöst försvunna USA-emigranter utan att hitta någon användbar information om Eriks öde. Jag har följt många diskussioner på denna avdelning och ser att det massor av intresserade personer som kommer med bra uppslag. Undrar därför om någon kan komma med tips om var jag kan hitta honom efter uppgiften om utvandring till Amerika 1890?  Kan man söka i Stadsarkivet  och vad söker man efter?  Jag har på internet sökt i alla tänkbara register i Sverige och USA utan att lyckas.
Någon fick ju ett bra tips om att man i Genline kunde söka på Malmö poliskammare men ser inte att samma möjlighet finns för Stockholm.
 
Diskussion 12 febr 2006. Katarina församling  
 
Söker efter uppgifter om min farfars broder Erik Landegren född 1856 i Ör (P). Han flyttade till Värmland och blev där dödförklarad fr o m 31 dec 1907 då ingen hört av honom efter 1887 då han bodde i Värmland. Han återfinns dock 1890 i Katarina fs som ogift Agent boende på Kapellgränden 6. Kv. Pelarbacken Större nr 8. Detta enl Söderskivan. Därifrån utvandrade han 24 dec. 1890 till Amerika. Har sökt på de flesta tänkbara ställen men ej funnit ut vad som hände honom efter 1890. Är det någon som vet något hans öde ?
 
Diskussionen överflyttad till Spårlöst försvunna USA-emigranter.
 
Diskussion 29 mars 2006.  Spårlöst försvunna USA-emigranter.
 
Looking for information about my grandfathers brother Erik Landegren born 1856 in Ör Parish Dalsland, Sweden. He moved to Värmland, Sweden  and was declared as dead  there from dec 31 1907 since none had heard anything from him since 1887 when he lived in Norra Råda in Värmland.  I have after that found him living in Katarina Parish Stockholm Sweden as an unmarried Agent . In the books there it stands that he came from Norra Råda Värmland 1889 and emigrated to America  on 24 dec. 1890.  I have been looking in census from US and ships register but there is no trace.  Perhaps he took another name.  His fathers name was Jonas Eriksson who lived in Sweden.
Can anyone help me with information's about him or where I can search.
 
YS  Bertil Landegren
 
 
Önskar Gott nytt år och hoppas att någon kan hjälpa mig.  Bertil Landegren

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna