ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Namnge en plats från ett foto  (läst 428 gånger)

2014-04-07, 01:25
läst 428 gånger

Ewa Jogesäter

Hej, jag undrar vart man vänder sig, om man vill veta vilken plats en person befinner sig på, vid tiden för fotograferingen, genom att titta på detaljer i bakgrunden. Allting förändras, men kanske någon kan hjälpa till. Med vänlig hälsning Ewa J

2014-04-07, 13:07
Svar #1

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Jag skulle förslå att du lägger ut bilden under Gamla Bilder här i Anbytarforum. Vet du landskapet, så lägger du in bilden där eller annars under okänt landskap. Skriv så mycket du känner till om bilden, så underlättar det för sökande av platsen. Fast under Gamla bilder läggs bara just gamla bilder in.
Ann-Mari Bäckman

2014-04-07, 14:55
Svar #2

Ewa Jogesäter

Tack för svaret Ann-Mari. Bilden är på min mamma, hon föddes 1923-12-30, jag tror att på hennes födelsedatum så borde bilden vara tagen någon gång på 40-talet. Hon är väldigt ung där. Jag provar att lägga ut den

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna