ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Norske født og døpt i Sverige !?  (läst 752 gånger)

2008-01-12, 12:18
läst 752 gånger

Hege Foyn

Min farfars farfar Henrik Marensius Hansen flyttet til Sverige (Sundsvall) i 1888 og bygde angivelig opp et sagbruk der. Ifølge opplysninger ble min farfars far og flere søsken født da familien bodde i Sundsvall. Ble disse registrert på noe vis i Sverige?
I Norge finnes det kirkebøker der prestene skrev inn alle som ble født/døpt. Disse har nå blitt lagt ut på internett. Finnes det noe sånt i Sverige? Evt. registre over innflyttere/utflyttere?
 
Skulle noen vite noe om Henrik M. Hansen og sagbruket er jeg interessert i det også!

2008-01-12, 14:55
Svar #1

Utloggad Lasse Waldemarsson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 5784
  • Senast inloggad: 2024-04-18, 11:50
    • Visa profil
Hej, har du namn på ev. barn och fru?
Födelsedatum på någon eller några?
Var var Henrik född?
Lasse
 
(Meddelandet ändrat av Lassew den 12 januari, 2008)
 
(Meddelandet ändrat av Lassew den 12 januari, 2008)

2008-01-12, 17:02
Svar #2

Hege Foyn

Hei!
Henrik var født i Tune/Thune, Østfold Norge.
Fruen het Anna Leonore/Leonora Hansen, født Bugge
De giftet seg 1886.
 
Barna het: Hilgara, Paul, Henry Eugen, Arne Sofus og Dagny. Jeg vet dessverre ingenting om når de ble født.
 
Har siden jeg skrev første innlegg funnet min farfars far, Ole Petter, i kirkeboka under fødte/døpte, her i Norge, det var i 1891.
Min farfar mener at alle barna ble født i Sundsvall, men det stemmer sannsynligvis ikke helt siden Ole Petter er registrert i Norge. De andre barna har jeg ikke funnet.
 
I folketellinga for 1900 har jeg ikke funnet denne familien, - så de bodde vel sannsynligvis fortsatt i Sverige!?

2008-01-12, 19:52
Svar #3

Hege Foyn


Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna