ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Installation / Drift / Uppdatering  (läst 673 gånger)

2002-04-29, 09:00
läst 673 gånger

Bruse Persson

Hej Eva!
 
Det är version 2.00. Dock testade jag att hämta hem och byta ut den andra filen med rubriken Omkompilerad version av sökprogrammet (23 maj 2001), då blir det version 2.01.
 
Och ja, jag är nybörjare, hemskt mycket nybörjare. Knappt börjat forska. Men är långt från nybörjare vad gäller datorer och operativsystem.
 
Tack för hjälpen, det ger sig nog med tiden.

2002-04-29, 11:16
Svar #1

Utloggad Sten-Sture Tersmeden

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 489
  • Senast inloggad: 2017-02-14, 20:51
    • Visa profil
Hela filen vid uppdatering till 2.1 fungerar efter nytt test.

2002-04-30, 10:19
Svar #2

Utloggad Stig Geber

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1302
  • Senast inloggad: 2024-02-22, 17:51
    • Visa profil
Uppdatering till version 2.01
 
Då jag har version 2.00 installerad på min andra hårddisk, D:, försökte jag köra den samlade uppdateringsfilen men jag fick då svaret att jag tidigare kört CD-installation och att jag måste installera om programmet. Jag gjorde detta och programmet fungerar bra som version 2.00 men när jag försöker uppdatera det får jag samma svar igen.
Jag har även provat att ta bort hela programmet före nyinstallationen. Det blev då kvar en tom mapp som heter SDB2 som inte går att ta bort.  
Vad kan vara fel?
 
Stig Geber

2002-05-02, 09:14
Svar #3

Bruse Persson

Angående Stigs problem med att uppdatera Dödsboken till version 2.01.
 
Exakt samma problem har jag också. Uppenbarligen är et någon bugg i uppdateringsprogrammet, som inte korrekt känner av vilken installation man har.
 
Hela vitsen med en uppdatering går ju förlorad och alla timmars felsökning i onödan.
 
Finns det någon ansvarig för Dödsboken som undersöker saken?

2002-05-12, 14:05
Svar #4

Carl Szabad (Carl)

Angående eventuella problem med uppdatering av sökprogrammet:
 
Problem kan uppstå vid uppdatering om installation är gjord flera gånger, så att sökprogrammet finns på flera ställen på hårddisken. Använd Sök-funktionen under Start-knappen för att kolla.

2002-12-26, 12:33
Svar #5

Utloggad Mats-Olof Sander

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 13
  • Senast inloggad: 2012-07-10, 07:16
    • Visa profil
    • sanderfamily.org
Angående problem med att uppdatera Dödsboken till version 2.01 så tror jag att jag har hittat ett sätt att komma vidare.
 
Min installation ligger på D-disken och går inte att uppdatera :-(
När jag kopierade hela installationen till C-disken så funkade uppdateringen dock ok :-)
 
Det verkar som uppdateringsprogrammet bara söker på C-disken och när det inte finns något där så dras den felaktiga slutsatsen att det är en CD-installation...

2003-01-06, 17:28
Svar #6

Carl Szabad (Carl)

Mats-Olof! Se inlägget före ditt. Det brukar vara problemet. Uppdatering sker bara på den första installationen av CDn som hittas, där uppdateringsprogrammet börjar söka på C: och fortsätter på D:, E:, etc.

2004-03-10, 14:23
Svar #7

Utloggad Benny Backman

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 153
  • Senast inloggad: 2010-03-09, 06:38
    • Visa profil
Hej!
När jag försöker installera min nyinköpta  
dödskiva får jag upp ett felmeddelande: Ej  
giltigt win32-program
Vad göra?
Hilsen
Benny Backman
 
(Carl tar upp frågan direkt via mail.. //Anbytarvärden)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna