ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Kyrkboks bearbetning /Släktdata bearbetning  (läst 1013 gånger)

2007-01-08, 15:56
läst 1013 gånger

Utloggad Evert Jaensson

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 11
  • Senast inloggad: 2010-10-29, 02:26
    • Visa profil
Kyrkboks bearbetning /Släktdata bearbetning
kyrkbok version 1,03
Är det någon som har erfarenhet av detta program.
Det kan kanske kan var bra att ha när man forskar online på Genline/Familyfinder.
Eller finns det något annat bra sätt att smidigt noterea sina nyfunna uppgifter.

2007-01-15, 15:34
Svar #1

Utloggad Daniel Berglund

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1041
  • Senast inloggad: 2023-02-24, 22:06
    • Visa profil
    • www.amaze-a-vole.com
Det verkar inte så förtroendeingivande att komma med ett 16-bitars program idag, år 2007.. Det krävdes heller inte mycket rundklickande i programmet innan det kraschade. 950 kronor känns ganska mycket även om den grundläggande programid?n verkar intressant.

2007-06-26, 18:13
Svar #2

Utloggad Christine Hanefalk

  • Sporadisk släktforskare sedan drygt tjugo år
  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 6
  • Senast inloggad: 2023-03-17, 13:17
    • Visa profil
Jag laddade ner demoversionen av det här programmet och tvingades brottas en hel del med det. När jag väl lyckats lista ut hur man skulle göra (efter det kraschade det inte en enda gång) gillade jag det dock skarpt. Hellre än att gå igenom det hela en gång till hänvisar jag till den recension jag skrev på min blogg. Sök på nätet med sökorden Släktsagan och kyrkbok så hittar ni den.
"1900-talsbastard" med anor från hela landet, född 1977. Boende, född och uppvuxen i Upplands Väsby norr om Stockholm.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna