ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Elias Jonassen, f: 1826, d: 1888 på Nøtterøy i Norge  (läst 552 gånger)

2006-04-11, 21:43
läst 552 gånger

Torger Andersen

Flyttet til Norge før 1862. Kan noen hjelpe med opplysninger. vh Torger Andersen epost@torger.no

2006-04-20, 22:35
Svar #1

Utloggad Kerstin Thorsen

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2023-11-27, 22:14
    • Visa profil
Hei. Jeg har en bok som heter Håbol En Dalslands-socken i ord och bild. På side. 176 står det om Emigranter fra Håbol til Norge. Under året 1857 står det: Dräng Elias Jonasson Stommen. Året etter står det: Dräng Magnus Jonasson Stommen, f. 1827 Håbol. Om Elias og Magnus var brödre vet jeg ikke, ei heller om det er din Elias Jonasson. Du skriver ikke hvor han kom fra så det kan være rett person. Men det kan jo være flere i Dalsland som het det samme. Stommen ligger ved Håbol kyrka. Håper at mine opplysninger kan være et spor videre. Hilsen Kerstin Thorsen.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna