ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skriva ut all information från en Geocomfil? Hur?  (läst 978 gånger)

2006-01-07, 18:16
läst 978 gånger

john

Hej
 
Jag skulle vilja kunna skriva ut alla data jag har i min släktforskningsdatabas.
Vilket program gör detta på bästa sätt?
Orsaken är att jag vill göra en hård säkerhetsbackup av all information.

2006-01-08, 16:31
Svar #1

Utloggad Per Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1366
  • Senast inloggad: 2024-03-28, 09:25
    • Visa profil
John, lite osäker på om jag förstått din fråga. Är det en papperskopia du vill ha av en GEDCOM-fil? I så fall är det bara att öppna GEDCOM-filen i en texteditor, ex.vis Notepad eller Write. Därefter välja 'skriv ut' på vanligt sätt.
 
Om det inte var vad du ville göra, kan du gärna förtydliga din fråga.
 
//Peppe

2006-01-09, 19:51
Svar #2

Utloggad Anna-Carin Betzén

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1112
  • Senast inloggad: 2019-10-28, 20:07
    • Visa profil
    • www.btz.se
Vad jag förstår använder du MinSläkt, och det går alldeles utmärkt att göra där.
 
Klicka på Personakt och ta fram Egenskaper. På fliken Urval väljer du Alla personer. På fliken Uppgifter markerar du Konfidentiella noteringar och väljer Källor och citat. Vill du ha med bilder klickar du för det alternativet också. Tryck på OK för att inställningarna ska slå igenom. När du sedan väljer Skriv ut... så får du med alla uppgifter.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna