ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sveriges befolkning 1890  (läst 992 gånger)

2007-02-27, 16:15
läst 992 gånger

Utloggad Inga-Lill Svenson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Mitt program funkar inte. Trots de regler osv, som följs kommer jag inte längre än till sökblanketten.
Tacksam för hjälp.

2007-02-27, 18:53
Svar #1

Utloggad Per Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1366
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 10:11
    • Visa profil
Vad är det för regler? Vilket operativsystem använder du? Vad har du gjort efter att det senast fungerade?
 
//Peppe

2007-02-28, 13:15
Svar #2

Utloggad Inga-Lill Svenson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Peppe!
Så bra att ngn svarar.
Jag har Windows XP, kanske inte den allra senaste versionen, men ganska bra i alla fall.
Med regler avser jag att söka lösningar med hjälp av anvisningarna i Hjälpen(det blå frågetecknet).
Programmet fungerar tills jag har fyllt Sökblanketten och vill gå vidare. Då är det
stopp. Varför, undrar jag?
Inga-Lill Svenson.

2007-02-28, 19:07
Svar #3

Utloggad Per Eriksson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1366
  • Senast inloggad: 2024-03-29, 10:11
    • Visa profil
Inga-Lill, förstår jag dig rätt? Du börjar med att klicka på knappen Sök när programmet startat. Fyller i ett namn i fältet Efternamn i det nya fönster som öppnats och klickar på knappen Sök i det fönstret. OBS, att du nu kan ha två (2) sökknappar synliga. Det gäller att klicka på rätt knapp i rätt fönster. Rätt fönster är det mindre, det du skivit namnet i.
 
Kan det vara problemet? Eller vad händer när du klickar på Sök-knappen?
 
//Peppe

2007-03-02, 11:30
Svar #4

Utloggad Inga-Lill Svenson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 31
  • Senast inloggad: Aldrig
    • Visa profil
Hej Peppe!
 
 När jag trycker på knappar, så blir resultaten inte bra, eftersom jag är darrig och okunnig.
Men kanske börjar jag hitta.  
 
Jag fyller inte i mer än ett par data i sökrutan klickar på Sökknappen där och får upp en massa t.ex förnamn.
 
När jag sen rullar för att matcha förnamnet med
ett efternamn, hittar får jag inget resultat.
 
Är det bara folk, som LEVER just 1890, som finns
med?
 
Tacksam för svar!
Mvh
Inga-Lill Svenson.

2007-03-03, 11:00
Svar #5

lena andersson

Ja Ingalill. Det är bara levande personer med på skivan. Tänk också på när du söker att namn kan stavas olika på olika platser. Sök helst på det av namnen som inte kan stavas på olika sätt, som tex med k eller c, som carolina eller eric. Så du får ibland prova olika stavningar. Sök hellre på andranamnet om det är bättre. För att slippa få med för mycket folk så skriv in bara tex A:et i andersson. Man behöver inte skriva in hela namn/ord utan det räcker med första bokstäverna.
hälsn.Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna