ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Windows 2000 och Genline  (läst 694 gånger)

2003-06-24, 23:26
läst 694 gånger

Utloggad Martin Casterud

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 992
  • Senast inloggad: 2024-02-12, 07:07
    • Visa profil
    • genealogi.casterud.com
Hej!
Är det några som haft problem med Genline FamilyFinder? Jag har nyligen uppdaterat till Windows 2000 och nu fungerar inte GFF längre. När jag loggar in på http://www.genline.se/login2.html får jag upp sidan med Har du tappat bort Genline FamilyFinder? Högerklicka mitt i bilden bara... men ingen GGF och rutan där bilderna brukar visas är tom. Några tips på vad problemet kan vara? Hälsningar Martin

2003-06-25, 19:21
Svar #1

Utloggad Marianne Munktell

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 113
  • Senast inloggad: 2018-07-16, 19:58
    • Visa profil
Martin!
 
Kan det ha något med administratörsrättigheter att göra? Har du flera användarprofiler? Jag råkade ut för något liknande för ett tag sen, i Windows XP hos min dotter, och fick den förklaringen från Genline. Jag loggade in som gäst och hon hade troligtvis administratörsrättigheter.

2003-08-14, 06:00
Svar #2

Björn Mosn

Hej Martin/Marianne!
 
När ni vill installera programvara på en dator med Windows 2000 eller Windows XP behöver ni vara inloggade på datorn som Administratör, dvs. (bl.a.) ha rättigheter att installera program på datorn. Sedan kan såvitt jag vet även någon med lägre rättigheter använda programmet.
 
Mvh
 
Björn Mos?n
Delägare o uppfinnare av skannertekniken, Genline AB

2006-02-20, 17:55
Svar #3

Karin Delden

Det går inte att få fram församlingar när jag har valt Län typ.?
Vad är felet. Sidan med förs. är tom!?
Mvh karin Deldén

2006-02-20, 19:15
Svar #4

Utloggad Robert Hammarstedt

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 330
  • Senast inloggad: 2012-04-09, 23:34
    • Visa profil
    • www.hammarstedt.st
När du valt län och församling måste du trycka på sök. Vill du bara söka i t ex födelseböcker kan du ange detta före sök.
Ett tips: Gå in på Arkiv och Inställningar för att välja bland alternativen till olika funktioner (t ex zooma med scrollknappen på musen) mm.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna