ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: IE 7  (läst 723 gånger)

2009-01-16, 19:33
läst 723 gånger

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Jag laddade ner beta Internet Explorer 7, därefter började  problemen (i och för sig är ju Exporer så där). Jag använder Vista som tydligen skall ha problem med detta. Söker man på nätet så får man bra tips hur man kan lösa det hela, men då får man gilla att greja lite med datorn!
 
Vill ni undvika problem, avvakta med att uppdatera.  
 
Det som händer är att datorn hänger sig konstant, jag kommer inte ut på ex, Hotmailen (tack och lov har jag kopplat ihop Hot mail och Outlook, det är ett bra tips att göra)så jag får ändå min post. Man får starta om hela tiden, och jag menar verklig hela tiden! och då kommer du ändå inte ut på nätet. Man kan köra utan tillägg bland annat (står på nätet, fast det känns dumnt att man skall behöva göra, det funkade ju innan).
 
Kanske någon som vet en perfekt sida hur man löser det kan uppge detta. i fall fler hamnmar i detta träsk!
 
UPPDATERA INTE!
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2009-01-16, 22:27
Svar #1

Utloggad Henrik Törnqvist

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 735
  • Senast inloggad: 2011-03-28, 13:54
    • Visa profil
Varför laddade du hem en beta av Internet Explorer 7? Vista kommer väl förinstallerad med den skarpa versionen av Internet Exlorer 7? Eller syftar du på Internet Explorer 8?
 
Med vänlig hälsning,
 
Henrik Törnqvist
Örebro

2009-01-16, 23:08
Svar #2

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
Ops, just det, det var 8 jag menade. Och därmed vet jag inte heller om råden funkar rätt av! (sökte problemlösning för 7an)
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

2009-01-17, 07:58
Svar #3

Utloggad Jan Jutefors

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 4731
  • Senast inloggad: 2014-07-06, 10:38
    • Visa profil
Patrik,
 
Återställ datorn till en punkt framför datumet du laddade ner 8an.

2009-01-17, 20:47
Svar #4

Utloggad Patrick von Brömsen

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1404
  • Senast inloggad: 2023-04-09, 18:39
    • Visa profil
I dag verkar det märkligt nog fungera bättre, ändå har jag inte gjort något. Men fortfarande sätter den Norton ibland ur funktion. Jag antar att Explorer och Nortons program inte funnit varandra än (det är ju en beta). Jo, jag vet att det går att återställa tillbaka, men jag ville se om det löser sig. Det finns några (påstås det) bra funktioner i den nya. En bra funktion som jag har upptäckt flera gånger om, är: när Explorer går ner så kan jag direkt gå tillbaka dit där jag var (där det inte funkade), som jag då inte behövt om det inte gått ner, är det detta som heter cirkelresonemang?
 
Men det finns faktiskt i ärlighetens namn några trevliga finesser ändå.
 
Vänligen Patrick
Vänligen Patrick : )

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna