ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Avsluta en DVD-videoinspelning  (läst 853 gånger)

2006-05-13, 00:36
läst 853 gånger

Lars-Ola Granberg

Har bränt en egen film från hårddisken till en DVD. Jag kan se den på datorn men ej på en annan DVD-spelare ihop med TV:n. Hur avslutar jag DVD:n på datorn så att jag kan visa den i en annan DVD-spelare?

2006-07-25, 14:25
Svar #1

Patrik Andersson

Hej
 
Vissa äldre DVD-spelare kan inte spela upp brända skivor, ha du kikat i manualen? Att avsluta en skiva (CD eller DVD), oftast benämnt finalize,  görs som regel automatiskt av brännaren i din dator. Men om du (eller fabriken) har ställt in den på Track at once måste ev. skivan finaliseras eller slutföras för att använda svenska. Track at once innebär att man kan spara ett par bilder t.e.x. för att senare spara ett par till o.s.v. innan skivan till slut är full. Motsatsen heter Disc at once, då bränner man ett visst material vid ett tillfälle utan möjlighet att lägga till spår eller filer senare. I detta läge slutförs skivan automatiskt och brukar rekommenderas vid direktkopiering av en musik-CD, eller en film på DVD då man vet att man inte ska lägga till ytterliggare material. Enligt tillverkarna av de flesta brännarna är det den bästa metoden ur teknisk kvalitetssynpunkt. Vilket brännarprogram använder du i datorn?
 
Mvh
 
Patrik

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna