ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Mikroskop för barn  (läst 931 gånger)

2003-02-23, 15:35
läst 931 gånger

Tomas Andersson

Hej,  
 
Jag tänkte bara kolla om någon har testat en typ av mikroskop för barn, som jag hittade på Barnens Hus, för att läsa mikrofiche? Den har en liten skärm som är ca 8 tum eller liknande. Jag har funderingar på att köpa ett sånt, för att möjligen kunna göra den till en mikroficheläsare.

2003-02-24, 00:08
Svar #1

Utloggad Per Magnusson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 35
  • Senast inloggad: 2024-01-14, 13:40
    • Visa profil
Jag har inte testat det, men däremot använder jag ett handmikroskop från Clas Ohlson till att läsa mikrokorten. Ett sätt att komma undan med en billig penning även om det vid längre läsning kan leda till stel nacke. Mikroskopet finns på sidan 335 i katalogen, nere i högra hörnet.  
 
Rekommenderar dock att införskaffa laddningsbara batterier och extra lampor (226 E längst ner) på detta sätt kan man fixa en komplett utrustning för under 400 kr...
 
mvh Per M

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna