ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Anbytarforum - Äldre inlägg  (läst 1215 gånger)

2005-11-07, 18:58
läst 1215 gånger

Utloggad Ann Sjöberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 363
  • Senast inloggad: 2020-02-21, 16:30
    • Visa profil
Hej!
 
Det skrivs ju så mycket just nu i den nya rubriken Datainspektionens beslut. Jag har nu en tid tyckt att jag har saknat inlägg när jag loggat och gjorde en sökning på nya inlägg sedan jag sist var inloggad. Så idag gjorde jag en ordentlig koll.
 
Jag gick in och valde Nytt senaste vecka. Då är det första inlägget i Datainspektionens beslut från den 6/11 kl 16.19. De inlägg i mappen Äldre inlägg (arkiv) till 2005-11-05 - 05 nov 2005 kl. 18:53 - 40 inlägg som borde synas finns inte listade under Senaste veckan.
 
Vad har hänt?
Hälsningar
Ann

2005-11-07, 19:06
Svar #1

Peter Karlsson (Peterk)

Detta beror på att funktionen som gör så att även arkiverade inlägg (30[40]-packen) skall tas med i indexet för 'Senaste dygn/vecka' råkat bli avbockat i administrationen för forumet..
 
Jag kommer inte ihåg om det var något som jag gjorde innan jag slutate i somras, eller om det skett senare.
 
-Men kanske vill man ha det så för att inte få så långa listor med inlägg när det 'går undan ordentligt' med inläggen. Men helt klart är det sämre, då man ju inte alls ser vad som verkligen skett på sista tiden.. Så det kommer kanske att fixas tillbaka kan jag tänka mig.
 
/Peter (fd Anbytarvärd & Tf Redaktör Rötter)

2005-11-07, 22:29
Svar #2

Utloggad Carl-Fredrik Hanzon

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1959
  • Senast inloggad: 2018-08-09, 16:27
    • Visa profil
Hej Peter!
 
Du skulle inte kunna tänka dig att (åtminstone för en period) stryka fd och tf ovan, och mera permanent biträda nuvarande redaktören och nuvarande anbytarvärden? Trots att de gör ett mycket bra arbete (såvitt jag vet), tror jag att det det skulle vara bra om de fick lite extra understöd och hjälp i den turbulenta och rent ut sagt krisartade situation som nu råder i Anbytarforum och Rötter. Där tror jag att just du skulle vara en stabiliserande faktor.

2005-11-08, 06:05
Svar #3

Rune Edström (Rune)

Nae Carl-Fredrik. Hur kan du tro att Peter kommer dit igen. Har du inte sett att under storken är man  sig själv nock. Å vet hur saker och ting ska vara och göras.
mvh
rune

2005-11-08, 12:05
Svar #4

Karin Bergström (Athen)

Hur får jag fram äldre inlägg?  
 
Jag vill se inlägg från 1999-2000 under Hammerdal, Jämtland.

2005-11-08, 12:16
Svar #5

Utloggad Ingegerd Johansson

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1336
  • Senast inloggad: 2016-08-21, 22:21
    • Visa profil
Hej Karin!
 
I vänsterspalten härintill klickar du på Ämnen, sen på Landskap, Jämtland, Socknar, Hammerdal och så får du upp arkiv med äldre inlägg.  
 
Det ser inte ut att finnas något från 1999, för ingenting tas bort, såvitt jag förstått saken.
 
Hälsningar
Ingegerd

2005-11-08, 16:29
Svar #6

Karin Bergström (Athen)

Jag trodde att det ev fanns ännu äldre inlägg än detta. Därför var jag tvungen att fråga, men då förstår jag att ingenting tas bort utan får ligga kvar.
Tack Ingegerd för din hjälp!
 
mvh Karin

2008-10-01, 13:03
Svar #7

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
De tre senaste inläggen som jag gjort nu på förmiddagen har jag haft problem med, två finns inte med och det andra skrevs för en timme sedan och har inte dykt upp än i AF.
 
Vad det gäller de två kan jag ju ha glömt att skicka dem, men är det någon fler, som gjort inlägg, som inte finns med?
Ann-Mari Bäckman

2008-10-01, 13:31
Svar #8

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Nu har alla tre inläggen dykt upp!
Ann-Mari Bäckman

2010-02-26, 08:03
Svar #9

Utloggad Ann-Mari Bäckman

  • Fd. laboratorieassistent
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11887
  • Senast inloggad: 2023-07-22, 16:40
    • Visa profil
Om jag skriver ett inlägg och raderar det. Bör inte mitt namn försvinna då från presentationen av rubrikerna.
 
Under Månadens bild, Förbundsforum, har ett namn funnits kvar ända sedan 31/1-10 tills idag, då jag gjorde ett nytt inlägg, trots att personen måste ha raderat inlägget på en gång.
 
Är det riktigt att ett namn ska finnas kvar i översiktslistan, trots att inlägget är raderat?
 
Jag visar en annan översiktslista, som exempel, då jag inte vill lägga ut Förbundsforums inlägg. Namnen på de som gjort sista inläggen står till höger i listan:
 
 
     
mvh
Ann-Mari
Ann-Mari Bäckman

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna