ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Blinkande rubriker  (läst 822 gånger)

2005-11-03, 14:13
läst 822 gånger

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
Jag lägger upp en tråd om detta, då jag tror att det är fler än jag som har åsikter i frågan.
 
För egen del upplever jag en sida där en rubrik står och blinkar som oläslig, och flyr den så snabbt jag kan. (Och i den mån någon anser att denna reaktion beror på att jag börjar åldras så vill jag påminna att jag är 27.) Detta är kanske inte det beteendet som önskas om man till exempel annonserar nya ordningsregler.
 
Vad tycker andra?
 
PS
Jag är medveten om att redaktionen har fullt upp med annat, men då detta försämrar läsbarheten så pass så tycker jag att det ändå bör uppmärksammas nu.
DS

2005-11-03, 14:21
Svar #1

Peter Karlsson (Peterk)

Detta var något som jag stoppade dit en gång i tiden.. Förmodligen har den inte noterats av så många, eftersom Internet Explorer inte stöder funktionen blink. (Den finns med i forumets instruktioner för formatering)
 
För den som kör IE och inte vet vad som avses så är det väl i första hand de röda texterna om ordningsreglerna på Ämnen (startsidan) för forumet.
-Men också på Rötter förstasida noterade jag just; det gäller den nya länken för Rötters vänner under loggan högst upp.
 
Och jag håller med om det ju inte skall behöva blinka annat än i yttersta nödfall; t.ex. om det är något riktigt nytt och viktigt som inte får missas - och då bör det ju bara vara för en kortare tid.

2005-11-03, 20:27
Svar #2

Utloggad Benny Borgstrand

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 989
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 10:57
    • Visa profil
Tycker även den nya texten härunder om att man endast får skriva om avlidna personer(med röd text) stör lite grann när man läser det sista inlägget i ett forum.
 
Vore bättre om texten låg lite längre ned och kanske till höger om inläggsrutan.

2005-11-03, 20:34
Svar #3

Peter Karlsson (Peterk)

Ja, det där kommer nog att justeras hoppas jag; för nu tror man ju hela tiden att det är en kommentar som hör till sista inlägget..
 
-Jag vet av erfarenhet att det är lite pyssel med hur och var man klämmer in nya kommentarer för de ledtexter som hänger ihop med cgi-script och annat.

2005-11-03, 20:54
Svar #4

Utloggad Anna-Carin Betzén

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1112
  • Senast inloggad: 2019-10-28, 20:07
    • Visa profil
    • www.btz.se
Anders, jag som är lite äldre  håller med dig till 100 % om att blink på websidor är ett otyg. Skönt att min browser inte verkar visa blinket (eller så tittade jag på fel ställe).
 
I dag var jag inne på ett helt annat förbunds hemsida, som visade sig ha mörkblå bakgrund och text i vitt, gult, orange och rött, animerad sidrubrik och blinkande bullets. Jag backade ut fortare än kvickt...

2005-11-04, 10:57
Svar #5

Carl Szabad (Carl)

Redan i Rötters barndom beslöts att blinkande text inte skulle användas, då sådan kan ge förhöjd risk för epilepsianfall hos den som har anlag för det.

2005-11-04, 11:24
Svar #6

Utloggad Anders Ryberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2648
  • Senast inloggad: 2013-08-23, 23:49
    • Visa profil
Då kanske det är läge för redaktören att ta bort blinket på Ämnessidan på Anbytarforum?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna