ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Problem med sändning av filer i Outlook Express 6.  (läst 1399 gånger)

2004-01-28, 12:30
läst 1399 gånger

Utloggad Sigurd Söderquist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2013-03-11, 21:51
    • Visa profil
Jag använder Norton Internet Security 2004.
Börjar med att avaktivera Auto-Protect och ställer
in säkerheten för Outlook Express till den lägre.
När jag sänder med en fil till ett brev så kommer ej filen med. Outlook Express meddelar:  
Outlook Express tog bort tillgång till följande
bifogade filer i din e-post eftersom filerna inte är säkra: (så följer filens namn).
Vad gör jag för fel?
Kan någon hjälpa mig?
Tacksam för hjälp!

2004-01-28, 13:18
Svar #1

Gabriel Frisk

Att det inte går att bifoga fil i IE har jag aldrig råkat ut för. Jag misstänker NIS, grunden till många trubbel med postgången ligger där. Jag föreslår:  
1) Koppla bort allt som har med IE att göra i NIS.
2) Uppdatera operativsystemet och IE från Windows Update.
3) Efter omstart (gör det även om du inte blivit uppmanad att göra så) prova att sända bilaga
 
Om det inte funkar nu får du återkomma med mera noggranna uppgifter om operativsystem, datormodell, nätverk m.m.
 
Hoppas det löser sig.
mvh
Gabriel

2004-01-28, 15:16
Svar #2

Peter Karlsson (Peterk)

I Outlook Express kan man ju lättare åtminstone få ta emot bilagor genom att gå in på:
Vertyg/ Alternativ/ Säkerhet och där bocka av rutan Tillåt inte att bifogade filer som kan var virus sparas eller öppnas. Utan att bocka av detta kan man mig veterligen knappt få ta emot någonting - men det gäller ju att tänka på att då ha en bra säkerhet i övrigt..

2004-01-29, 06:35
Svar #3

Gabriel Frisk

Provade just att sända till mej själv en farlig fil med rutan ibockad och det gick bra, men jag kunde inte öppna den vilket är rätt. Efter avbockning går den att hantera normalt. Jag håller fortfarande en hacka på att NIS på något sätt har trasslat till det för sig, vilket inte alls är ovanligt.
 
Sigurd, hur går det?
 
mvh
Gabriel

2004-01-29, 07:24
Svar #4

Rune Edström (Rune)


2004-01-29, 11:32
Svar #5

Peter Karlsson (Peterk)

Norton Internet Security - nämnt högre upp.. (En kombinerad lösning brandvägg/antivirusprogram/spamstopp osv.)

2004-01-29, 13:46
Svar #6

Utloggad Sigurd Söderquist

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 67
  • Senast inloggad: 2013-03-11, 21:51
    • Visa profil
Tack samtliga som svarat på min förfrågan.
Lydde Gabriel Frisks råd och lyckades till slut att sända mina filer.
Stort tack!
Hälsnigar
Sigurd

2004-01-30, 06:20
Svar #7

Gabriel Frisk

Fint! Då föreslår jag att du uppdaterar NIS manuellt (Live Update) och aktiverar skyddet igen, det bör fungera. Du kan testa här:
 
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
 
Det ska lysa grönt, om inte så får du upplysning om vad som är fel och hur man skall rätta till det.
 
Lycka till, ha det så bra.
Gabriel

2004-05-04, 22:33
Svar #8

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Hur öppnar man ZIP-filer i Outlook Express 6?
 
MVH
 
 
Sam

2004-05-04, 22:44
Svar #9

Utloggad Sam Blixt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 6336
  • Senast inloggad: 2019-04-23, 20:37
    • Visa profil
    • samblixt.se
Jag hittade lösningen själv I Anbytarforum genom att gå till Vertyg > Alternativ > Säkerhet och där bocka av rutan Tillåt inte att bifogade filer som kan vara virus sparas eller öppnas.  
 
Tack!
 
Sam

2004-08-06, 14:33
Svar #10

Daniel Mattsson

någon som kan hjälpa mig? jag har problem när jag installerar norton internet security det kommer upp This msi must be launched through setup? (Tacksam för svar)

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna