ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: SVT-play på mobilen  (läst 1114 gånger)

2009-12-26, 20:27
läst 1114 gånger

Utloggad Jonas Magnusson

  • Jonas Magnusson (www.cognatus.se)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1316
  • Senast inloggad: 2023-12-21, 22:42
    • Visa profil
    • www.cognatus.se
Nu tittar jag på Vem tror du att du är på min mobiltelefon. SVT har lanserat SVT PLAY för mobiler. Teknik är kul!  
 
Mvh

2009-12-27, 02:11
Svar #1

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Men de varnar ju i sin egen reklam på SVT för detta, att man får betala för denna tjänst. Vad kostar det ungefär?
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2009-12-27, 07:16
Svar #2

Utloggad Eva Rönner

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 168
  • Senast inloggad: 2015-02-18, 04:46
    • Visa profil
Antar att SVT Play hör till internetöverföringen, det kostar då i förhållande till hur många Mb som överförs och inte tiden det tar. Kan tänka mig att det blir orimliga kostnader om inte man abonnerar på ett internetpaket, då man betalar ett fast pris varje månad oberoende av hur mycket man förbrukar under en given gräns. Det kan finnas sådana internetpaket i olika prisklasser, då man väljer det som man vet att man inte överskrider gränsen på, för då blir det nog mycket kostsamt. Lägsta kan vara ca 40 kr/mån. Större kanske kostar det dubbla och mer. Om man kan köpa sådant abonnemang om man har kontantkort och inte ett mobilabonnemang vet jag däremot inte.  
En enda sida i en bok kan alltså kosta hälften så mycket som en sida i en annan bok om den är mindre utrymmeskrävande i bite.

2009-12-27, 10:25
Svar #3

Utloggad Jonas Magnusson

  • Jonas Magnusson (www.cognatus.se)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1316
  • Senast inloggad: 2023-12-21, 22:42
    • Visa profil
    • www.cognatus.se
Eftersom jag har en mobil med WLAN surfar jag på mitt eget trådlösa nätverk och då kostar det mig inget mer än det jag betalar för den uppkopplingen. Men det är helt korrekt att det kan kosta mycket pengar om man t ex kollar på program via sitt mobilabonnemang.
 
(Meddelandet ändrat av Jonas_Magnusson 2009-12-27 10:29)

2009-12-27, 18:14
Svar #4

Utloggad Eva Rönner

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 168
  • Senast inloggad: 2015-02-18, 04:46
    • Visa profil
Jonas, ser du verkligen när det är så i dockskåpsformat. Kanske tekniken hittar på en sorts glasögon för mobilfilm, som man ser allt genom som om man var liten som en myra. Menar visst är det kul att man kan hitta på så mycket, men ibland undrar jag varför. Varför ska man titta på mini mini TV när man kan se på en vanlig TV, liten eller stor efter behag.  
Man kan förstås hänga ett frimärke på väggen också om man vill, man kan hänga ett förstoringsglas brevid. Men det gör vi inte ofta.  
I alla fall,
Gott Nytt År

2009-12-27, 20:48
Svar #5

Utloggad Jonas Magnusson

  • Jonas Magnusson (www.cognatus.se)
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1316
  • Senast inloggad: 2023-12-21, 22:42
    • Visa profil
    • www.cognatus.se
 
 
Eva, nu kan jag titta på något som jag tycker är intressant när ungarna har ockuperat TV'n, samtidigt som jag kan sitta tillsammans med dem i soffan. Jag kan kika på SVT-Play när jag ligger i sängen utan att behöva ha en laptop på magen och stör därför inte frun som vill sova.
 
Det är givetvis inte det viktigaste här i livet, men det är kul att det går!

2009-12-27, 23:48
Svar #6

Utloggad Eva Rönner

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 168
  • Senast inloggad: 2015-02-18, 04:46
    • Visa profil

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna