ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Johannes Andersson född 1/2 1820 i Skåpafors, Laxarby  (läst 375 gånger)

2004-12-05, 13:50
läst 375 gånger

Ulf Sandberg

Min mm f var född 8/1 1820 men fick sitt födelse-datum ändrat till 2/1 i samband med en flyttning inom Laxarby troligen 1830. Detta senare datum följde honom så länge jag har kunnat följa honom. Han bodde sedan inom Laxarby och Steneby (Billingsfors) men flyttade med sin familj till Arvika 1843. Där står i husförhörslängden Ut-flyttad till Laxarby 6/10 1848. Detta gällde dock bara honom personligen - familjen blev kvar i Arvika. Jag har inte kunnat finna honom i Laxarby eller Steneby efter 1848. Är det någon som känner till vad som hände med honom?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna