ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Fungerar Genline på Mac??  (läst 496 gånger)

2006-09-13, 17:23
läst 496 gånger

Utloggad Inge Ledje

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 820
  • Senast inloggad: 2017-09-23, 22:39
    • Visa profil
Jag har tecknat ett 20-dagars provapå abonnemang på Genline. Har betalat och allting, men ingenting händer. Fungerar Genline på Mac. Kan någon svara för jag får inget svar från Genkline.
Mvh
Inge

2006-09-13, 18:40
Svar #1

Utloggad Torbjörn Hedberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 14
  • Senast inloggad: 2021-09-23, 21:44
    • Visa profil
    • Strang i Sverige
Enligt deras hemsida så ska det fungera. Har du laddat hem programmet för Mac-användare?.. och följt instruktionerna.
 
http://www.genline.se/support/GFFMac.php
 
Jag är inte Mac-användare själv, men det borde väl bara vara en fråga om att efter installationen, köra programmet och skriva in inloggningsuppgifterna?
 
Med vänlig hälsning och en förhoppning om att det är så enkelt.
Torbjörn

2006-09-13, 19:31
Svar #2

Utloggad Helena Björk

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 138
  • Senast inloggad: 2024-03-16, 19:07
    • Visa profil
    • Björkrötter
Hej Inge!
 
Jag har Mac själv och har använt mig av genline och det fungerar alldeles utmärkt.  
 
1. Ladda först ladda ner programmet GFFMac (finns på genlines hemsida).  
2. När du installerat programmet, leta upp mappen GFFMac (under Program), dubbelklicka på filen StartGFF.command.  
3. Nu kommer ett nytt fönster upp (med Genline logga på) och nu kan du logga in med ditt anv. namn och lösenord. Därefter ska det gå att söka i kyrkböckerna.
 
Hoppas att detta och Torbjörns inlägg ska hjälpa dig vidare.  
 
Mvh
 
Helena

2006-12-18, 22:56
Svar #3

Magnus Holmberg

Viktigt att GFFMac-mappen förs in i Program-mappen och sen först skall programmet startas.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna