ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sven Larsson och hans hustru Anna Larsdotter födda i Dalsland  (läst 361 gånger)

2003-02-06, 13:05
läst 361 gånger

Lennart Gustafsson

Hej!
 
Jag söker Sven Larsson Wängman i Bergsg Vänga Västergötland och hans hustru Anna Larsdotters bakgrund. Sven avlider i krig den 30/12 1789. Anna hamnar senare hos sonen Johannes i Ö Boda Tämta Västergötland där hon dör 3/11 1828. Både Sven och Anna skulle vara födda i Dalsland ca 1753 och 1750. De hade följande barn Olof 1774 Erik 1777 död samma år Lars 1780 Anders 1783 Johannes 1787 och Ingeborg 1789 död samma år. Olof och Erik finns ej i födelseböckerna i Vänga.  
 
Jag har inte hittat Sven Larsson och Anna Larsdoter vigda varken i Vänga eller gränsade socknar. Kanske de var vigda i Dalsland och att även Olof och Erik var födda där?
 
Jag har följt Olof Svensson men kan inte finna att det står var han var född. Min ana är Anders Svensson Roth även han soldat i Vänga.
 
Skulle bli mycket glad för tips som kan vara till hjälp för att komma vidare.
 
Bästa hälsningar Lennart

2003-02-07, 12:24
Svar #1

Lennart Gustafsson

Ett litet tillägg. I dödboken för Tämta står det att Anna Larsdotters föräldrar skulle ha hetat Lars Andersson och Anna Bryngelsdotter om det kan vara till någon hjälp.
 
Hälsningar Lennart

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna