ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Søker forfedrene til Johan(nes) Jonasson fra ED, f.1854  (läst 393 gånger)

1999-07-21, 23:29
läst 393 gånger

Ellen Hasle

Vi søker etter en oldefar og hans forfedre i Sverige. I ulike kilder nevnes han som Johan og Johannes, så hva som er rett er usikkert. Johan/Johannes var født i Ed i 1854. Han var også konfirmert her. I 1880 finner vi han i Rakkestad i Norge, og i vigselspapirene hans står hans far oppgitt til å være Arb. Jonas Persson, også fra ED. Johan/JOhannes var første gang gift med Emma Lauritzen. Om hun var svensk eller norsk vites ikke. Andre gang giftet han seg i Borge i Østfold, med vår oldemor som hete Grete Andreasdatter. Vi ville sette stor pris på om det finnes noen som kjenner til denne slekta og som kan gi oss flere opplysninger, både om forfedre, familien selv og eventuell etterslekt i Sverige.

1999-09-09, 21:49
Svar #1

Tom Birkelund

Hallo Ellen!
 
På biblioteket i Dals-Ed leste jeg i dag følgende i materialet til Gränsbygdens släktforskare: Johannes Jonasson, f. 28.2. 1854 i Ed. Foreldre Jonas Pärsson og Maja Stina Svendsdotter, Fagerhult. Jeg fant også giftermålet i 1852. Jonas var bror til min morfars mor, Maja Lena Pehrsdotter fra Fagerhult. Maja Lena og hennes mann, Johannes Bryngelsson fra Rølanda, kom til Skjeberg i 1869. Det er stor etterslekt. Jeg har også forholdsvis mye materiale fra Ed og sognene rundt.
 
Tom Birkelund

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna