ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Katarina Magnusdotter Lejon  (läst 886 gånger)

2012-03-26, 10:59
läst 886 gånger

Utloggad Erik Hov

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 7
  • Senast inloggad: 2023-02-20, 14:04
    • Visa profil
Jeg er i slekt med Evje slekta i Rygge ,Østfold og har følgende slektslinje fra Katarina.....
Katarina gift med Ingemar Natt o Dag
 
datter Kristina Ingemarsdotter Natt o Dag gift med Amund Sylderhatt
 
datter Gjertrud Amundsdatter til Edsholm gift med Sigurd Berdorsen Bolt til Flesberg
 
datter Gunhild Sigurdsdatter Bolt gift med Eilif Torgautsen til Evje
 
sønn Jon Eilifsen Evje ca 1405-1471
 
sønn Eilif Jonsen Evje død 1512
 
sønn Jon Eilifsen Evje død 1520
 
datter Margrethe Jonsdatter Skancke til Evje gift med Paul Kure i Rygge
 
sønn Halle Paulsen Kure.
 
Det jeg lurer på er 2 ting
1 Er denne anerekken riktig?
2 Jeg har også registrert Katarina som datter til Kong Magnus VII Eriksson/Smek 1316-1374 ,men er det tilfelle??. Magnus og hans kone Blanca av Namur hadde 2 sønner ,og hvertfall 3 døtre som visstnok døde som barn. Var Katarina også datter til Blanca eller var hun Magnus\ frilledatter?
Håper på svar.
mvh Erik

2013-11-23, 03:17
Svar #1

Utloggad Johan R. Honkainen Gyllenspetz

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 616
  • Senast inloggad: 2024-04-17, 13:28
    • Visa profil
    • JG Genealogy
Den anerekken ser ikke riktig ut.
 
Til å begynne med hadde kong Magnus Eriksson ingen datter som levde til voksen alder (http://sv.wikipedia.org/wiki/Magnus_Eriksson#Familj*).
 
Til å fortsette med fins ingen Ingemar nevnt i Gustaf Elgenstiernas slektsartikkel om ætten Natt och Dag, blant de middelalderske leddene av ætten. Glem den anerekken.
 
Står disse opplysningene i noen bygdebok?
 
* Jeg vet at Wikipedia ikke alltid er til å stole på, men artikkelen nevner i hvert fall ingenting om noen datter Katarina som skulle ha blitt voksen.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna