ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lagerstråle  (läst 607 gånger)

2004-03-26, 19:42
läst 607 gånger

Annsofi Sterner

Enligt Elgenstierna slocknade ätten 1922-02-07. Inget tyder heller på att släkten fortlever. Vill ändå markera att dom har funnits en gång och hoppas att den som finner något så ovanligt som personuppgifter om en Lagerstråle i kyrkböcker och liknande arkiv med början från tiden för hans första giftemål med Anna Beata Lönberg år 1745. Klas Wirell f.1716 i Länna/D blev adlad Lagerstråle som enda barn till bonden A. Wirell . En av hans barn, Per Gustaf Lagerstråle f. 1765, upphöjdes till friherre 1817. Skulle det finnas några ättlingar som inte finns med i Elgenstierna, borde det vara Per Fredrik och hans avkomlingar eller hans far Clas.

2004-03-26, 19:44
Svar #1

Annsofi Sterner

Tillägg: Clas Lagerstråle hade flera syskon, men dom blev inte adlade.

2005-12-16, 15:41
Svar #2

karinhelin

hej på dej jag har i mina anor en per gustaf lagerstråle gift med friherrinnan beata cederström, är detta samme man min ana hedda margareta född 13/2 1796 i vaksala/ jälla
jag hittar inget om dessa i husförhörslängderna... någon som vet mer?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna