ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Skytte af Sätra  (läst 771 gånger)

2003-08-03, 22:07
läst 771 gånger

Birgitta Ohlsson

Efterlyser Marika Skytte af Sätra
 
Jag heter Birgitta Ohlsson och skulle vilja komma i kontakt med dig. Prövade din adress från 2002 men den fungerade inte.
 
Skriv till Nebulus_906@hotmail.com  
 
Mvh
 
Birgitta

2006-09-29, 11:04
Svar #1

Utloggad Stefan Jernberg

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 2135
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 13:06
    • Visa profil
För de som söker efter släkten Skytte af Sätras härkomst fann jag följande notis som kan ge nya uppslag och ide?r: (Stockholms Stads Tänkebok 1626 s 157) Nu finnes at s. Blasius [Dundi (min anm.)] hafuer inthet affwetrat Brita sin dotter, hennes möderne efter den hustrun som han hade efter Pälle Ped. hustros moder. Hon begerer att Pelle Pedersson må sielff 12 sigh befrija, och efter Lars Schytte är hennes skylleman, beder han honom stå up i rätten. Uti denne dom will Lass Schytte wara exempt, och will beger[e] at h. Clas Horn komer i hans stad.
 
Med vänliga hälsningar
Stefan Jernberg, Gustafs

2022-08-28, 23:48
Svar #2

Utloggad Thomas Björklund

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 46
  • Senast inloggad: 2024-03-17, 22:23
    • Visa profil
Hej Stefan - Kan du förklara hur du tänker kring denna lite mer?

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna