ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hahnebohm, von  (läst 1223 gånger)

2009-05-23, 12:32
läst 1223 gånger

Utloggad Aléxander Elfving

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 209
  • Senast inloggad: 2017-04-06, 17:15
    • Visa profil
Hej!
 
 
Nån som vet något om släkten von Hahnebohm?
 
Min ana är Robert von Hahnebohm Robert von Hahnebohm, av huset Lodefer gift med Anna von der Osten, genannt Säcken, av huset Podofer.
 
Dom fick en dotter som hette Margareta von Hahnebohm, begraven 1629-01-07 i Nikolai kyrka, Reval.
och hon gifte sig med en Henrik Rehbinder, arvherre till Lassen, Lassenbeck och Brunnen.
 
Allt enligt EÄ.
 
Mvh Aléxander Elfving

2009-05-24, 11:46
Svar #1

Utloggad Olle Elm

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 11058
  • Senast inloggad: 2024-04-23, 11:36
    • Visa profil
    • www.orserum.info
Möjligen kan Du finna något i den mycket vackra boken Klingspor Carl Arvid von: Baltisches Wappenbuch. Wappen sämmtlicher, den Ritterschaften von Livland, Estland, Kurland und Oesel zugehöriger Adelsgeschlechter som Du finner på http://mdz1.bib-bvb.de/cocoon/baltlex/start.html eller i något av de verk som också finns upptagna på denna sida.
 
Vapnet finns i Klingspor:

Där finns också von der Osten gennant Sacken inte Säcken

 
Vänligen,
Olle Elm
Vänligen,
Olle Elm

2009-05-26, 21:57
Svar #2

Utloggad Aléxander Elfving

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 209
  • Senast inloggad: 2017-04-06, 17:15
    • Visa profil
Hej Olle! Tack så mycket. Jag hittade dock ingenting om någon Robert von Hahnebohm , nån annan som hittat nå? jag susade säkert förbi honom...
Å andra sidan så är inte min tyska så skarp!
 
Aléx

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna