ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Ron, de  (läst 671 gånger)

2005-05-09, 14:18
läst 671 gånger

Louice de Ron

Skulle vilja veta mer om denna släkt! finns det någon mer de ronare där ute som söker efter sina släktband?

2005-08-08, 19:27
Svar #1

Niclas von Rothstein

Hej Louice!
 
Jag vet en gnutta. En de Ron ska ha haft brädårdsrörelse på Djurgården (Rosenviks brädgård) tillsammans med min Adolf Fredrik von Rothstein. Vem har jag inte lyckats knäcka än men Jacob Sr, Jacob Jr och Carl Gustaf är identifierade som grosshandlare i Stockholm och därför lämpliga kandidater. Jag måste erkänna att jag inte lagt maken till på detta sidospår men...
 
Vad vet du själv?

2006-03-30, 22:00
Svar #2

Christian Törnros

Hej,
Vill bara tipsa om Nordisk Adelskalender 1912,Upptagande i de nordiska länderna lefvande ätter som ej tillhöra resp lands adelskalender utgiven av Tage Erhard von Gerber. Ätten de Ron presenteras där på sid 112-113. Bör finnas att läsa på Kungliga Biblioteket.
 
Mvh
Christian Törnros

2006-08-28, 11:09
Svar #3

Niclas von Rothstein

En utförligare beskrivning än i ovan nämda, dock på tyska, finns i Frankfurter Blätter f?r Familien-Geschichte, mars 1910, som finns att läsa hos Stockholms Genalogiska Förening i Sundbyberg.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna