ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Gerard  (läst 896 gånger)

2011-11-15, 11:56
läst 896 gånger

Utloggad Maria Menninga

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2014-12-11, 11:51
    • Visa profil
Jag sitter och forskar om mina vallonanor och har funnit en Ida Gerard, gift med Godefroy de Fineman. Godefroy var enl uppgift också bröllopsvittne vid Louis de Geers vigsel med Adriana Gerard. Det ligger ju nära till hands att misstänka att Ida och Adriana skulle vara släkt. Är det någon som vet mer om Gerards som kom till Sverige i flyttvågen med Louis de Geer?

2012-03-09, 10:52
Svar #1

Utloggad Carolina Hofgren

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 272
  • Senast inloggad: 2020-10-16, 14:24
    • Visa profil
Hej Maria,
Varitfrån kommer uppgiften om att Godefroy var gift med Ida Gerard och är det säkert att hon är moder till barnen?
Mvh/Carolina

2012-03-12, 10:14
Svar #2

Utloggad Maria Menninga

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 79
  • Senast inloggad: 2014-12-11, 11:51
    • Visa profil
Vigseluppgiften kommer ifrån arkivet i protestantiska kyrkan i Sédan och bekräftas av de registeruppgifter från Fléron i Belgien, där det också finns registrerat att Godefroy de Fineman och Ida Gerard gifte sig i Sédan, Frankrike. Ifrån Sedan kommer också uppgifterna om att de är föräldrar till barnen Jean, Laurent, Elizabeth och Suzanne de Fineman. (Övriga barn: Louis och Francois de Fineman har jag inga uppgifter på)
 
Däremot har jag inga kopior på registerutdrag eller så; jag har varit i kontakt med Cercle Historique de Fléron, som har släktforskare, som varit och grävt i arkiven i Sedan, samt en annan släktforskare som bor i närheten av Sedan och har Finemans i sina anor och som också varit och gjort arkivefterforskningar.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna