ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Guun ?  (läst 684 gånger)

2003-03-28, 20:21
läst 684 gånger

sara

Guun?? Släkt som bytte namn?  
 
Jag har hört att min släkt för några(2 eller uppåt) generationer sedan bytte bort namnet Guun. Det är ett vallonnamn och jag undrar om nån vet något om släkten? tror inte att det finns någon kvar med namnet...

2003-03-29, 09:10
Svar #1

Utloggad Bertil Friberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 134
  • Senast inloggad: 2008-02-13, 21:07
    • Visa profil
Sara!
Någon i Sällskapet Vallonättlingar kommer nog att besvara detta. Det finns i alla fall ingen svensk telefonabonnent med det namnet. Namnet existerar dock utomlands. Om Du slår på nätet på Geneanet, finns det en person i Finist?re i Frankrike som sysslar med det namnet.

2003-03-29, 17:11
Svar #2

Utloggad Stig Geber

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1302
  • Senast inloggad: 2024-02-22, 17:51
    • Visa profil
Sara!
 
Namnet är inte känt som ett vallonamn i Sverige. Kan du ange var namnet fanns och helst även namnet på den siste bäraren av namnet?

2003-05-02, 12:09
Svar #3

sara blume

jag vet att personer i min släkt har forskt på den sidan men jag har aldrig sett de papprena än så jag vet inte hur långt de har kommit...jag får fråga igen när jag har fått dem

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna