ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Hammargren  (läst 845 gånger)

2006-10-28, 22:48
läst 845 gånger

Utloggad Benny Borgstrand

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 989
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 10:57
    • Visa profil
Min ff ff ff f Nils Borgstrands dotter Lena Borgstrand,  var gift med Henrik Karlsson Hammargren, vad är känt om hans anor och anor inom smedsläkte?

2006-10-29, 12:31
Svar #1

Utloggad Barbro Stålheim

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 426
  • Senast inloggad: 2024-03-05, 20:51
    • Visa profil
Hej Benny
Du som har så många smedsanor rekommenderar jag att köpa Smedssläktforskarföreningens CD-skiva med massor smedssläkter - kostar bara lite drygt 200 kr. Där får du ingångar till vidare forskning, skivan innehåller bl.a. Borgstrand, Hammargren, Tolf. Kanske kan du själv hjälpa till att komplettera inför nästa skiva med de uppgifter du har? Just nu håller jag på och går igenom Hjorted förs., antecknar alla smeder m familjer. Jag är klar med vigsel- och dödböcker och har påbörjat födelseböckerna. Västra Ed - där du har en del rötter - gjorde jag förra året och de uppgifterna är med på den skiva som finns till försäljning nu.
 
Exempel från skivan:
Karl Karlsson,
född 1714, död 1764-08-20 i Toverum, Locknevi. Hammarsmed i Toverum, Locknevi. Död av håll och styng. Gift med  
Anna Henriksdotter. Bosatt i Toverum, Locknevi.
Barn:
Henrik Karlsson Hammargren, född 1740-04-18 i Toverum, Locknevi
Katarina Karlsdotter, född 1742-02-10
Sven Karlsson, född 1743-08-13

2006-10-29, 12:38
Svar #2

Utloggad Benny Borgstrand

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 989
  • Senast inloggad: 2011-10-26, 10:57
    • Visa profil
Hej Barbro,
 
Jag ska beställa skivan, det kan hända jag har en del uppgifter som kan vara intressanta för kommande skivor.
 
Mvh/ Benny

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna