ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Lund  (läst 742 gånger)

2012-12-11, 14:19
läst 742 gånger

Anna-Lisa Göransson

Olof Olofsson Lund var gift 3 ggr. 1a Ggn. med Susanna Håkansdotter.Susanna sägs ha dött 1692-03-(01.?)  
Från C:1 Fellingsbro har jag följande notis: Karin Olofsdotter (Lund) född 1692-03-03 och döpt -03-04, Dopvittnen: Mag Tilling och Hu Margta Olsdotter. Källa C:1 Fellingsbro. Platsen är Opboga
 
Finns det någon som är bussig och som har möjlighet att kontrollera det åt mig. I Olof Olofssons dödbok
kan man ju läsa att Susanna och Olof får tre barn tillsammans. Två söner och en dotter. Mer hinner man väl inte på tre år, såvida det inte är tvillingar.  
Tror jag hittat notisen själv och jag måste veta om jag skrivit rätt. Det är så länge sedan kanske 25 år.
Hoppas på hjälp
 
Anna-Lisa

2012-12-12, 10:38
Svar #1

Anna-Lisa Göransson

Har inte fått något svar på min fråga här ovan tyvärr. Men av en bussig forskare har jag fått kopia på föd.attesten. Enligt den hade jag ett par fel. KARIN Olofsdotter Lund var döpt 4 februari 1692. Modern skall ju ha dött i mars samma år. Detta innebär att Annica Olofsdotter, gift med Nils Andersson Burk har ett annat f.år än som uppgivis.  
 
Eller???
 
Anna-Lisa

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna