ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Sillberg  (läst 845 gånger)

2006-01-18, 10:32
läst 845 gånger

Utloggad Lena Lindqvist

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 211
  • Senast inloggad: 2010-08-06, 14:55
    • Visa profil
Hej!
 
Har i min forskning stött på smederna Tolf, Erik och Nils Månsson-Sillberg i Billingsfors Bruk.
 
Är det någon som skulle kunna kasta lite mer ljus över dessa herrar? Vad jag förstår kom de från Sillerud i Värmland.Vad för sorts smeder var de?
 
Jag är mest nyfiken på Nils och hans hustru Maria Andersdotter eftersom det är deras dotter Katarina född 1762 som jag forskar på. Men allt är av intresse.
 
Mvh
Lena Lindqvist

2023-07-03, 17:24
Svar #1

Utloggad Inger Wikström

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 244
  • Senast inloggad: 2023-09-27, 17:38
    • Visa profil
    • www.wikstromslakt.zoomin.se
Hej Lena,Sitter och försöker hitta information om en av Tolf Nilsson Sillbergs söner och hamnade av en slump här och såg ditt inlägg som var skrivet för väldigt många år sedan. Det verkar som om Sillbergs-släkten är ganska liten, eftersom du inte fått något svar tidigare.Jag har inte mycket att komma med. Du skriver Nils Månsson Sillberg så jag antar att det var Tolfs far.
Tolf Nilsson Sillberg var gift med en syster till min ana. Han föddes 1750-11-16 i Billingsfors bruk och blev knipsmed. Enligt födelseboken var även fadern Nils knipsmed. I födelseboken för Tolf står han dock bara som Nils Sillberg.
Ja, som sagt, jag hade inte särskilt mycket att komma med. Men kanske har du redan rett ut frågan eftersom det gått ett antal år.
HälsningarInger Wikström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna