ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stillberg  (läst 1158 gånger)

1999-10-20, 13:13
läst 1158 gånger

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
En ung forskare bad mig nyss om läshjälp i Hamrånge socken, Vifors. Där fick en mästersven Abraham Stillberg ett barn. Vet någon något om den släkten, särskilt anorna till Abraham?
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

2000-07-30, 00:27
Svar #1

Lars Josephsen

Min mormors mor hette Matilda Stillberg och föddes 1873 i Axmarby, Hamrånge socken. Hon gifte sig med lotsförman Oskar Emanuel Axner (senare Alm), f. 1871 på Gåsholma, Hamrånge socken. Vi vet allt om Axner-släkten och Matilda Stillbergs efterkommare - men ingenting om vem hon var !

2004-11-29, 08:02
Svar #2

Utloggad Örjan Hedenberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 229
  • Senast inloggad: 2019-01-09, 15:48
    • Visa profil
Stefan!
 
Din fråga är gammal och du har säkert hittat svaret sedan dess, men om inte kan jag bidra med följande:
Abraham Stillberg föddes 1792-05-06 vid Tolvfors bruk i Valbo.
 
Hälsningar
Örjan Hedenberg

2004-11-30, 10:56
Svar #3

Utloggad Stefan Simander

  • Stefan Simander
  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 7191
  • Senast inloggad: 2024-03-25, 22:16
  • Stefan Simander www.freewebs.com/simander
    • Visa profil
    • www.freewebs.com/simander, Simanderska palatset
Tack Örjan! Minns inte ens att jag ställt denna över fem år gamla fråga (fascinerande med e-postfunktion som fungerar så bra efter så lång tid! Det hade ju inte fungerat om det var en så lång diskussion med så många inlägg att en ny sida hade startats!), och ännu mindre varför, men förhoppningsvis kan det hjälpa den eller de som söker denna information!
Stefan Simander
Gamla Uppsala + Järlåsa, Sweden
www.freewebs.com/simander
076 - 228 94 22

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna