ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stockhausen  (läst 814 gånger)

2002-08-22, 15:54
läst 814 gånger

Alvar Stockhaus

Jonas Stockhausens epitafium
 
I Kristinehamns kyrka, till vänster om ingången, hänger ett kollosalt epitafium över Jonas Stockhausen, död 1696.
Är det någon som vet som står på tavlan?
Nyfiken Alvar

2009-07-24, 14:28
Svar #1

Utloggad Christian Sjöström

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 2
  • Senast inloggad: 2009-07-24, 16:01
    • Visa profil
Hej det är 1:a gången jag skriver här på forum. Har sett att det finnas många duktiga forskare som hjälper andra i nöd och hoppas nu att någon kan hjälpa mig. Jag forskar på Stockhause fam och vill ha livs uppgifter om en         CARL GUSTAVSSON, son till Gustav Stockhaus f.22/10 1751 i Klavreströms bruk, Nottebäcks Sn, och Cajsa Löthman f.1755 i Madesjö. Cajsas mor var av adel, Edla Sophia Croneborg. Edlas mor & far hette, Henrik Adolf Croneborg och Märta Sidonia Silfersparre.
 
De uppgifter jag har om Carl Gustavsson är:
 
Carl Gustafsson är f.1/12 1799 i Madesjö i kalmar län. KORT: Madesjö C4 3/9 Sid 198.
Carl bodde som barn i Pukeberg i Madesjö (Carl är yngst). KORT: Madesjö A:5 1802-14 Sid 301.
 
De uppgifter jag vill ha är fram till 1840-60- talet om Carls blivande fam. barn mm.
Obs glöm ej uppge var ni hittar info samt sidor.}}
 
Tack på förhand Mvh Christian Sjöström

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna