ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Stubb  (läst 771 gånger)

1999-10-13, 15:52
läst 771 gånger

Utloggad Torbjörn Näs

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1863
  • Senast inloggad: 2024-01-08, 11:27
    • Visa profil
Denna diskussion har inledningsvis förts under Dalarna, Socknar, Garpenberg. Intresserade uppmanas därför att läsa även där.
 
Agneta,
Den långa text du hänvisar till beträffande Erik Larsson Stubb i Hedemora AI:13 sid 384 är endast en information i 5 punkter om vad som ska antecknas om personerna, den har alltså inget med Erik att göra. Det enda som står om Erik Stubb är att han är född på Nåhrens bruk. I dödboken [Hedemora F:3 (ej paginerad)] framkommer bl.a. att Gl hammarsmeden Erik Larsson Stubb är född wid Norns bruk 1692 Dom 1 P trin vilket datum är detsamma som jag tidigare angav.
Hedemora AI:14 berättar att Eriks hustru Anna Andersdotter avlider 1762, en konsultation av dödboken ger dödsdatumet 17/10, tyvärr framkommer inte var hon är född.
Vidare kompletteringar till din anlista. Erik Eriksson Stubb (#188) första hustru hette Katarina Persdotter, dottern Maria Margareta var född 1766 25/9
/Torbjörn/

1999-10-13, 22:15
Svar #1

Utloggad Agneta Rung

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 94
  • Senast inloggad: 2015-07-18, 16:39
    • Visa profil
Tack för hjälpen Torbjörn!
Jag ska, som sagt, titta på Stubb snart igen. Mina tidigaste anteckningar om släkten är från 1985. Jag har förhoppningsvis lärt mig läsa bättre sedan dess!
/Agneta

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna