ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Svenberg  (läst 641 gånger)

2000-02-21, 10:12
läst 641 gånger

Mariana Skoglund f. Svenberg

Hej! jag forskar i min släkt Svenberg ,som är en smedsläkt. Jag undrar om det finns någon som vet något om en Anders Svenberg f.1757, han ska enl kyrkoböcker var född i Svennevad, men finns inte att finna. Jag träffar på honom när han ca 1780 arbetar som mestersven på Sontorps bruk.(OG)Finns det någon som vet något om Svenbergssläkten, så är jag intresserad av allt. Vad jag vet har släkten varit på Gryts bruk(T),Börgöls bruk(E),Sotorps bruk(E)och Brevens bruk(T). Övrigt mycket runt i Östergötland,Risine,Regna mm.Allt är av värde för mig. Skicka gärna e-post eller svara under smeder.
MVH Mariana

2003-03-12, 17:43
Svar #1

Ellert Peterson

Hej Mariana!
 
Om din förfrågan från februari 2000 om smedsläkten Svenberg fortfarande är aktuell, så gå in på http://genealogi.se/gunnanor/htm. Titta på ana nr 29 och hennes anor! Där finns en rad bruk i bl.a. Östergötland och Närke: Börgöl, Gryt, Breven, Bona och Hättorp (där står felaktigt Hälltorp).
 
Mvh / Ellert Peterson

2003-07-13, 09:29
Svar #2

Ingeborg Nordahl

Jeg søker enhver opplysning om Karl Svenberg født i Sverige, sannsynligvis i 1864.  
 
Takknemlig for et hver spor

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna