ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Trogen  (läst 762 gånger)

2006-06-02, 18:39
läst 762 gånger

Utloggad Evert Strandell

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 71
  • Senast inloggad: 2018-11-28, 17:18
    • Visa profil
    • Backapojkarna.n.nu
Jöns Petter Trogens far var smed??
 
Hej alla ni som forskar i smeder och smedsläkter.
Jag har fått en uppgift om en smed som jag inte kan hitta någonstans.Jag vet att han hade en son som hette Jöns Petter Trogen och som i sin tur hade en dotter som hette Anna Christina Jonsdotter. Hon var född 1845-05-06.Anna Christina var gift med Gustav Peterson.Född 1844-03-25.Några dödsuppgifter finns inte.Jöns Petter var gift med Brita Stina Persdotter vars far var bonde.Jöns Petter bodde under Siggemåla i Kristvalla socken i Kalmar län i Småland.Vet någon något om detta så vore jag jätteglad om du ville höra av dig till
Evert Strandell.

2011-07-17, 16:35
Svar #1

Gunnarsson Wogelsby

Hej Jag söker någon som känner till KatarinaAndersdotter Gallon f 1749 i s Gisslarbo bruk,Malma?    
 
Gift med Erik Trogen f 1759 i Bro? Smeddräng.

2011-07-17, 17:17
Svar #2

Utloggad Fredrik Derefeldt

  • Anbytare *****
  • Antal inlägg: 1028
  • Senast inloggad: 2023-09-25, 12:41
    • Visa profil
Han finns med på Smedskivan 6, son till Johan Eriksson Trogen och Greta Sara Noaksdotter Åberg (finns 1 generation till på fäderne, och 2 generationer på möderne).
 
3 barn till paret Trogen / Galon finns med: Sara Katarina (f 1789), Johan Erik (f 1792) samt Anders (f 1794)
 
Katarina Andersdotter Galon har även fött dottern Kristina (f 1785) utom äktenskap (fader okänd).
 
På fäderne finns upp till 4 generationer på för henne på Smedskivan.
 
mvh
Fredrik

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna