ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Waroquin  (läst 824 gånger)

2006-02-08, 16:14
läst 824 gånger

Utloggad Marita Ekberg

  • Anbytare ***
  • Antal inlägg: 109
  • Senast inloggad: 2013-03-23, 20:50
    • Visa profil
    • maritaekberg.hembygge.com
Hej!
Finns det någon som kan berätta något om släkten Waroquin.
 
Min mf ff mf fm ff mf var Antoine Waroquin.
 
mvh Marita

2006-07-06, 00:03
Svar #1

Utloggad Anna-Lena Holmberg

  • Anbytare *
  • Antal inlägg: 3
  • Senast inloggad: 2013-02-02, 21:17
    • Visa profil
Hej Marita !
Jag vet ej hur mycket hjälp du har fått hittills men jag kanske kan hjälpa dig lite grann , för A.Waroquin är nämligen en förfader på min mormors sida och vad jag vet så är ?hela? tavlan färdig fram till A. Waroquin .Jag kan först rekommendera dig till att låna böckerna Vallonsläkter under 1600-talet skriven av Kjell Lindblom  och i del 1 och 2 så finns släkten Waroquin med.
Jag kan iallafall berätta att han hade 4 st barn ,jag skulle kunna skriva mer men det blir för mycket att skriva för det står en hel del fakta i dessa namngivna böcker.Barnens namn var :
1.Jean 2.Eloi 3.Pierre 4.Nicolas 5.Anna  
Den sist nämnda Anna är den som jag är förgrenad med eller hur man nu skall uttrycka det.
Jag hoppas att jag varit till lite hjälp iallafall och önskar dig lycka till , du får gärna berätta hur det går i ditt sökande.
                           Mvh
                               /Anna-Lena

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna