ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Willbagge  (läst 1379 gånger)

2003-12-30, 10:53
läst 1379 gånger

Utloggad Susanne Svernhagen

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 588
  • Senast inloggad: 2021-10-03, 15:16
    • Visa profil
Hej, jag undrar om någon vet något om ursprunget till namnet Willbagge. Min granne har börjat släktforska och har detta namn från Gustav Adolf (S) i sina anor.
Hälsningar
Susanne

2006-09-23, 15:23
Svar #1

Utloggad Bo Isakson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2018-05-22, 16:08
    • Visa profil
Hej Susanne,
Jag har nyligen börjat släktforska och inte tidigare sett ditt inlägg från 2003. Hoppas att du (din granne) fortfarande är intresserade av Willbagge. Min morfars morfars mormors mor hette Elsa Lena Willbagge och var född 1775-01-31 på Geijersholms Bruk, Gustav Adolf, Värmland.
Namnet Willbagge var vad jag förstår taget i tidigare generation av någon då han blev Mästersmed. Kanske var det hennes far Jan Svensson Willbagge född 1752-03-12 eller ändå tidigare. I varje fall var det inte ett vallonnamn som man kanske kan tro. Jag vill gärna ha kontakt med din släktforskande granne eftersom vi antagligen är släkt långt tillbaka. Vänliga hälsningar
Bo Isakson
boisak

2007-02-08, 17:10
Svar #2

Utloggad Susanne Svernhagen

  • Anbytare ****
  • Antal inlägg: 588
  • Senast inloggad: 2021-10-03, 15:16
    • Visa profil
Hej Bo,
Har förmedlat hälsningen och hoppas att ni fått kontakt!
Hälsningar
Susanne

2008-02-10, 11:21
Svar #3

Utloggad Bo Isakson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 23
  • Senast inloggad: 2018-05-22, 16:08
    • Visa profil
Hej,
Jag forskar i smedsläkten Willbagge som var verksam huvudsakligen vid bruken i Värmland under 1700 och 1800-talen. Släkten är via giftermål knuten till flera andra smedsläkter, t ex Gevert, Hane och Lundberg. Se min hemsida www.willbagge.se för mer information. Tacksam för alla bidrag till forskningen.
Hälsningar  
Bo Isakson
boisak

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna