ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: And / Andh  (läst 829 gånger)

2011-10-23, 22:21
läst 829 gånger

Utloggad Petra A Endersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 78
  • Senast inloggad: 2024-01-04, 22:28
    • Visa profil
Har tagit upp släktforskningen efter min avlidna farbror och behöver lite hjälp angående släkten And.  
Söker just nu information om följande familj:  
 
Pehr Pehrsson And (alternativ stavning Andh) som föddes 10 april 1810 i Skravelsjö och var gift med Greta Stina Jonsdotter. Pehr drunknade 21 september 1839 tillsammans med sin äldsta son och lämnade Greta Stina med 5 barn (varav ett, Anna Lovisa Tegman född 1826, var oäkta) och gravid i 6e månaden.  
 
Jag söker nu information om dessa barn, och om vad som hände med Greta Stina efter makens död.

2011-12-06, 19:46
Svar #1

Utloggad Petra A Endersson

  • Anbytare **
  • Antal inlägg: 78
  • Senast inloggad: 2024-01-04, 22:28
    • Visa profil
Om det finns någon annan därute som också släktforskar på And/Andh får ni gärna höra av er, så kan vi hjälpas åt.
 
Mina anor kommer ifrån Skrafvelsjön i Umeå Landsförsamling, från en kille som hette Pehr Pehrsson Han föddes 10 april 1810, och tog senare soldatnamnet And.

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna