ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning driven av Sveriges Släktforskarförbund
ssf logo blue Rötter - din källa för släktforskning

Choose language:
Anbytarforum

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se

Författare Ämne: Appelvik  (läst 846 gånger)

2002-05-17, 11:14
läst 846 gånger

Ann-Sofie Sundström

Är intresserad av information om alla Appelvik (taget namn på 1940 talet, hette Eliasson-Larsson innan). Frid-Arne Appelvik var min morfar.

2002-05-17, 20:58
Svar #1

Rune Edström (Rune)

Hej Ann-Sofie
Om din släkt är från Långstrand (Laangstrann), kanske du får mer svar om du frågar under Vilhelmina.
mvh
rune

2002-05-18, 06:39
Svar #2

Rune Edström (Rune)

Morrn Ann-Sofie
Nånstans i bakhuvet finns att på 40-talet var det en Appelvik som var agent till Elfström & Johansson och for omkring och tog upp order på matbestick för 1 kr. pr del. Förnamn kommer jag inte ihåg.
mvh
rune

2003-01-20, 14:22
Svar #3

Carola Appelvik

Hej Ann-Sofie.
Tror att det är min farbror du skriver om(Fridde?),farfar(din morfars-far) hette Ernst,stämmer det?Min pappa är yngst av alla syskon, heter Kjell.Har nyss börjat att släktforska lite, är också nyfiken på allt om min släkt, särskilt som vi inte har haft så mycket kontakt släkten emellan.

2003-06-01, 20:15
Svar #4

Ann-Sofie Sundström

Hej Carola.
Förlåt att jag inte svarat tidigare, det var några månader sen jag var inne på den här sidan. Det stämmer att morfars far hette Ernst. Du får jättegärna höra av dig till mig, så kan jag skicka det jag har fått fram hitills.
/Ann-Sofie

2003-11-06, 22:14
Svar #5

Anna-Lena Fjellstedt

Hej Ann-Sofie!
Frid-Arne Appelvik var min morbror. Han hade två systrar, varav den ena var min mor. Hennes namn var Anna-Britta. Skulle hemskt gärna vilja komma i kontakt med min släkt eftersom ingen kontakt finns i dagsläget. Hör gärna av dig!

Innehållet i inläggen på Anbytarforum omfattas inte av utgivningsbeviset för rotter.se


Annonser




Marknaden

elgenstierna utan-bakgrund 270pxKöp och Sälj

Här kan du köpa eller sälja vidare böcker och andra produkter som är släktforskaren till hjälp.

Se de senast inlagda annonserna